• 23.11.2017 14:02

У жартах про колишніх вигадки нема, - луцькі стенд-апери

У Міжнародний день сміху минулого року у креативному просторі «Innerspace» відбулося перше засідання «Lutsk Stand Up Show», дебют котрого зацікавив молодь.

 

 

Стенд-ап - сольний гумористичний виступ перед живою аудиторією. У репертуар стендап-коміків, як правило, входять авторські монологи, короткі жарти та імпровізація з залом.

 

Читачі Волинського інформаційного порталу мають нагоду більше дізнатись про людей, котрі живуть стенд-апом і готові будь-якими методами сприяти розвитку цього жанру на теренах нашого міста. Відповісти на запитання щодо праці авторського цеху «Lutsk Stand Up Show» зголосився Станіслав Ольшевський, організатор «Lutsk Stand Up Show», та одні із перших резидентів - Артем Лиман та Вадим Барабуха. Хлопці не утрималися від першої ж можливості покепкувати над прізвищами одне одного, однак відзначились серйозністю та неабияким ентузіазмом щодо справи, у вир якої вони пірнули.

 

- За чиєї ініціативи відбувся дебют «Lutsk Stand Up Show», чий задум був втілений в життя?

Станіслав: Ми зібрали однодумців, людей, котрі хотіли б цим займатись. Тоді зібралася така непогана компанія молодих людей.

Артем: Із найпершого дня я відвідував усі засідання «Lutsk Stand Up Show».

Станіслав: Це еволюція Студентської ліги КВК, яка на той час припинила своє існування, однак ми помітили велику кількість молодих талантів та спробувати втілити такий проект. Перше засідання відзначилося присутністю 6 коміків. Окрім них було ще двоє, котрі приїхали із Рівного.

 

- Про засідання інформаційне оголошення було розповсюджене?

Станіслав: Оголошення було поширене у межах Студентської ліги КВК, а також в соціальних мережах.

 

- «Lutsk Stand Up Show» досі проходить у креативному просторі «Innerspace»?

Артем: Ми перекочували в інші місця.

Станіслав: Так, а «Innerspace» був своєрідним майданчиком для розвитку, де ми тренувалися. Далі найуспішніші коміки комерціалізували це та розпочали займатися в іншому місці.

 

 

- Будь-хто охочий може відвідати ваш захід, так само як і будь-хто може спробувати себе у цьому жанрі?

Станіслав: Ми могли впродовж певного часу просто навчати людей займатися у жанрі стенд-ап. До нас приходили навіть люди із вулиці, яким ми давали можливість «виговоритись». Надавали їм певний ліміт часу, аби вони щось розповіли і спробували себе у цьому.

Вадим: Власне, це й називається «відкритий мікрофон». Зазвичай, на такі «відкриті мікрофони» заздалегідь реєструються, однак це не принципово. Не завжди можна передбачити, що саме людина буде розповідати. Перед такими заходами потрібно хоча б мінімально обговорювати ці речі із учасниками.

 

- Дізнатись про проведення «Lutsk Stand Up Show» можна лише із соціальних мереж?

Станіслав: Переважно саме у соціальних мережах ми публікуємо інформацію про дійства. Ми особливо не афішуємо, адже у креативному просторі невелика кількість місць для усіх охочих. Наші вихідці тепер виступають у пивному клубі «Кораблик».

 

- Резиденти неодноразово виступали у пивному клубі «Кораблик». Це відбувається на волонтерських засадах чи ви отримуєте кошти зі сторони адміністрації закладу?

Станіслав: У нас було 4 вечірки у «Кораблику».

Вадим: Це не може не оплачуватись у сучасному світі, адже будь-який артист повинен отримувати гонорар за свій виступ.

 

 

- Розкажіть про сам процес створення нових жартів в авторському цеху «Lutsk Stand Up Show».

Вадим: У «Innerspace» ми наразі припинили своє існування. Хотілося б збиратись і досі там.

Станіслав: Ми не проти зібрати там молодих людей, котрі готові розвиватись та навчатись, щоб із них згодом вийшли такі ж повноцінні коміки, як Вадим та Артем.

Вадим: Це ремесло, це начебто математика, адже є конкретні схеми побудови певного жарту. Не будемо вдаватися в деталі. Але людина, котра просто в компанії розповідає свої жарти, не є стенд-апівцем.

 

- Як перевіряєте матеріал?

Артем: Буває, що я напишу певний матеріал, а згодом розповідаю це Вадиму. Він висловлює свою думку, підказує, радить, як було б краще. І навпаки: він ділиться зі мною, після чого я стараюсь допомогти чимось, порадити щось. Він бачить мої мінуси, в чому я переконуюсь після корегування своїх творінь. Тобто відразу написати і видати це на загал – важко.

Вадим: Як не крути, стенд-ап має схожість із літературними жанрами, де є свої закони. Якщо ти їх не дотримуєшся, то ти не в жанрі (сміється). Є речі, які у нашому сленгу називаються «болт» - жарт, котрий точно розірве публіку, точно буде «рвань».

 

- «Lutsk Stand Up Show» не має у планах перейти від стенд-апу до іншого жанру?

Вадим, Артем: Ні.

Станіслав: Я б не радив (посміхається).

Вадим: Ми і так прийшли з іншого жанру, адже 5 років були задіяні в Студентській лізі КВК.

Станіслав: Для Луцька це новий формат розважальних заходів. До дебюту «Lutsk Stand Up Show» демонстрували жанр стенд-апу ще у 2015 році на благодійному волонтерському КВК. Тоді луцький глядач вперше зміг побачити цей жанр на сцені вживу.

 

 

- Звідки беруться самі сюжети для виступів? Де ви черпаєте натхнення?

Вадим: Сюжети завжди беруться із життя. Ті коміки, які вигадують сюжет, просто згодом втрачають інтерес. Насамперед, стенд-апівець – людина, котрій є що сказати, котра може поділитись досвідом або ж просто висловити свою думку з певного приводу. Кожен сюжет повинен бути щирим! Ведучий шоу «Stand Up» Стас Старовойтов цілий сезон розповідав вигадані історії, після чого зізнався, що не хоче цим займатись. У нього завершилося сімейне життя, над яким він жартував, однак все одно продовжував жартувати над цим. Це – самодурство. Усі сюжети, якщо не повністю, то принаймні частково базуються на випадках із життя. Я стараюсь бути щирим на сцені, тому вигадки у моїх виступах немає.

Артем: Вигадка також є допустимою. Серед моїх виступів майже 40 % інформації – вигадка.

Вадим: Стенд-ап ще називають комедією спостереження: можна жартувати над тим, як хтось просто жує жуйку і це смішно. Був випадок: чоловік 5 хвилини розповідав про свої брови, без філософії. Будь-який гумор будується на стереотипах. Багато гумористів жартують про своїх колишніх, це не обов’язково конкретна людина, це може бути збірний образ когось або ж узагальнене поняття. Жартуємо із закоренілих звичаїв суспільства, забобонів тощо. 

Станіслав: Вигадка допустима тоді, коли історію із життя можна чимось прикрасити або ж змінити обставини певної події. 

Артем: Однак якщо тема про колишніх, то там вигадки ніякої немає. Там усе правдиво (сміються).

 

- Маєте улюблених коміків? Маєте на кого рівнятись у жанрі стенд-апу?

Станіслав: Мені подобається британець Джиммі Карр, у нього досить специфічна подача жартів та міміка. То є приклад крутого стенд-апівця для мене.

Артем: Вуді Аллен – один із основоположників цього жанру в Америці. Ще подобається Нурлан Сабуров.

Вадим: Едді Мерфі, Джим Джефріс.

 

 

- Хто із ваших резидентів найчастіше виступає в «Кораблику»?

Вадим і Артем: Ми обоє (одноголосно).

Артем: Відразу до нас приходила велика кількість охочих цим займатись, але згодом вони перестали відвідувати наші заходи, можливо, вичерпали себе у цьому жанрі. Наразі приходиться залучити стенд-апівців із інших міст, а саме: із Рівного, зі Львова. Наступного разу до нас приїдуть люди із Закарпаття та, може, Хмельницького.

Вадим: Залучаємо народ із міст, де цей жанр уже стоїть на ногах. У Рівному та Львові декілька разів на місяць проводять «відкриті мікрофони». Набагато більше можливостей практики в інших містах. Ми з’являємось на сцені рідше, однак у  «Кораблику» на наших виступах заброньовані майже усі місці, люди навіть стоять в коридорі.

Артем: Будь-яка фраза із залу провокує на імпровізацію. Приміром, в США є такі заходи, де люди тільки говорять, обов’язком кожного відвідувача є вигукнути щось, щоб перевірити коміка, спровокувати його на дотепну відповідь.

 

- Кого більше серед резидентів: чоловіків чи жінок?

Артем: Однозначно, чоловіків. Були дівчата, навіть у «Кораблику» двічі виступала наша резидентка.

 

- Чи допустим є використання нецензурної лексики у виступах?

Вадим: Нецензурна лексика може бути використана у межах жанру. Погано відношусь до такого явища, однак якщо цього вимагає жарт, то ради Бога (посміхається).

Артем: Джиммі Карра, до речі, судили за таке.

Вадим: У всьому світі прийнято у стенд-апі вживати нецензурщину. Однак не усі адекватно сприймають нецензурну лексику, хоча між собою часто лаються, а от зі сцени таким людям складно чути, а то й вимовляти подібні слова.

Артем: А мені не важко говорити ці слова сцени. Я не можу вживу так говорити, а зі сцени – легше (сміється).

 

 

- У нашому місті немає потужного рушія для запуску і розвитку щодо інтелектуально-гумористичних ігор. Не задумувалися над відновленням Студентської ліги КВК?

Станіслав: Ми пробували її відновити, на жаль, університети не підтримали цього. Було 6 команд на першій грі, після першого етапу треба було далі працювати і тренуватись, а їх уже залишилося набагато менше. Із кількома людьми складно працювати.

Вадим: Коли вони програвали на першому етапі, у багатьох молодих людей зникало прагнення працювати далі. Оскільки молодь вважає цю справу казкою, а насправді це – клопітка робота. Коли ми їздили по інших містах із виступами, ми могли не спати ночами, готуючи нові матеріали. Після недосипання ти ледь можеш вийти на сцену, однак про це знаєш лише ти – глядач про це знати не повинен. Тому така робота лякає багато кого.

Артем: Ми шукаємо нових ініціативних людей, які не бояться спробувати себе у чомусь новому. Я впевнений, що багато людей пишуть жарти, просто не знають де це можна реалізувати.

 

- А чи можливо створити у Луцьку КВК?

Вадим: У Рівному свого часу існувала організація, яка мала постійне фінансування, постійне місце для заходів. Колись ми їхали на фестиваль в Одесу, рівненські гумористи їхали автобусом, на котрому був надпис «КВН Рівненщини», а ми їхали ледь не на… велосипедах (сміється).  У Рівному майже усі ведучі є вихідцями із жанру стенд-ап, а в нас – навпаки (жартує).

 

- Жан Гюйо стверджував, що «втрачений день – той, впродовж якого ви жодного разу не засміялися». Чи бувають у «Lutsk Stand Up Show» такі дні?

Станіслав: Мої колеги знають, що раніше я був учасником КВК, наразі займаюсь стенд-апом, тому неодноразово чую в свою сторону: «Пожартуй, ти ж стенд-апівець». Такі жарти від колег чую постійно (усміхається).

Вадим: Серед коміків існує така річ: вони по життю не дуже веселі, як би це не було парадоксально. Стенд-ап має дуже сильний терапевтичний ефект: ти розповідаєш про свої проблеми, смієшся над ними. Треба бути сильною людиною, щоб розказувати про свої біди та негаразди на публіку та глузувати над ними. У житті взагалі мало що заставляє сміятись, однак ми повинні шукати сміх там, де інші його не бачать.

 

- Що у планах на майбутнє у «Lutsk Stand Up Show»?

Вадим: Плануємо здійснювати тури в інші міста, бо наразі мало їздили.

Артем: Нас запрошували у Львів, однак у силу деяких робочих обставин ми не змогли.

Вадим: Важко сказати, що ми це перевели у комерційну площину, адже ми обидва відпросилися із роботи, щоб поспілкуватись із вами (усміхається).

 

- А самі не плануєте вести корпоративи?

Артем: Задумувались над цим, але поки це все лише у планах.

Вадим: Для мене стенд-ап – дуже приємне хобі, бо я від цього ловлю кайф, але коли ти корпоративи ведеш, це уже не хобі, а робота. Хоча якщо життя заставить, то будемо. Де ми дінемось? (сміються)

 

 

- Що побажаєте читачам Волинського інформаційного порталу? 

Артем: У мене одне побажання: усі, хто прагне займатись у жанрі стенд-апу, хто пише жарти, щоб обов’зково звернулись до нас! Нехай це будуть студенти, дідусі, бабусі! Адже ми шукаємо людей, які хочуть розвиватися у цій сфері!

Вадим: А я побажаю, щоб читачі знаходили сили в собі сміятись зі своїх бід, негараздів та невдач!

Станіслав: Якщо є багато історій про невдачі, то можна перейти у формат – дотепно розповідати про свої факапи!

 

Чергову дозу гумору можна буде отримати у пивному клубі «Кораблик» уже у січні. Стенд-апівцям бажаємо натхнення та нових звершень на гумористичному Олімпі! Приєднуйтесь до авторського цеху «Lutsk Stand Up Show», вони завжди раді розпочати роботу з веселими та кмітливими!

За деталями звертайтесь до Станіслава Ольшевського, сторінка у мережі Facebook: ]]>https://www.facebook.com/StasOlshevskyi]]>

 

Спілкувалася Єлизавета НАХАМЕЦЬ

Якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте також

Завантаження...

Коментарі 5

Прочитав, 23 Листопад, 15:52
Де ви взяли оце КВК??? ПОСТІЙНО КВК!! Бл@₴?*#!!! Запам'ятайте і іншим розкажіть , що правильно КВН!
Експерт, 23 Листопад, 18:57
Для людей, що населяють крайній північ: КВК - Клуб веселих та кмітливих, а КВН - Клуб весёлых и находчивых! Якщо ви москаль, то вживайте у своїй мові і надалі КВК, учіть своїх дітей так говорити. Гарного вам дня!
Артем, 24 Листопад, 10:08
Клуб веселих і найкмітливіших
Олена, 06 Грудень, 17:03
Правильно, кмітливих, чому тоді не найвеселіших? КВК!!!
Артем, 23 Листопад, 17:43
Так,не КВК,а КВН
Орфографічна помилка в тексті:
Щоб повідомити автору про помилку, натисніть кнопку "Відправити повідомлення про помилку". Ви також можете надіслати свій коментар.