• 06.08.2017 09:19

Легендарні «волинянки»: історія у фото

Луцький автомобільний завод (до 1967 року Луцький машинобудівний завод - ЛуМЗ) був створений в 1959 році на базі Луцького авторемонтного заводу в рамках програми з технічного переозброєння радянської армії. Протягом 1960 року на заводі освоєно випуск семи нових виробів. Через чотири роки на заводі розпочинається випуск ремонтних майстерень і малотоннажних рефрижераторів, - йдеться в статті «Луцькі всюдиходи: фотоекскурс в минуле» на ]]>ВолиньPost]]>.

У 1965 році була проведена реконструкція, згідно з якою виробничі площі збільшились до більш ніж 23,5 тисяч квадратних метрів. У тому ж таки році дирекція Луцького машинобудівного заводу клопоче до Львівського раднаргоспу з пропозицією розмістити виробництво автомобілів в Луцьку.

Луцький машинобудівний виявляється найкращим варіантом щодо розміщення виробництва нового вантажно-пасажирського автомобіля. В січні цього ж року при відділі головного конструктора створено два бюро з розробки технічної документації на автомобіль ЗАЗ-969. 

 

]]>ЛуАЗ-969]]>
ЛуАЗ-969
]]>ТПК ЛуМЗ-967]]>
ТПК ЛуМЗ-967


У грудні 1966 року на заводі збирають перші 50 малолітражних автомобілів ЗАЗ-969В. З їх випуском на Волині було започатковано нову галузь машинобудування – автомобільну. 

Альтернативний варіант моделі «969», був розроблений в 1965 році і вироблявся з 1966 року на Луцькому заводі. В історію увійшов як перший радянський передньопривідний автомобіль, оскільки потужності Львівського заводу дозволяли в той час забезпечити комплектами задніх мостів тільки армійські поставки ЛуМЗ-967. Випускався він всього близько півтора року. Саме з нього пішло перше народне назва цієї моделі – «лумумзік».

]]>ТПК ЛуМЗ-967]]>
ТПК ЛуМЗ-967
]]>ЛуАЗ-969 фургон]]>
ЛуАЗ-969 фургон


У 1979 році Луцький автозавод починає серійний випуск ЛуАЗ-969М - вдосконаленої модифікації ЛуАЗ 969А, розробку якої почали у 1974 році. Ця модель обладнується, як і попередник двигуном МеМЗ-969А. 


Ще до запуску в серію ЛуАЗ 969М отримав високу оцінку на виставці ВДНХ СРСР, а в 1978 році на міжнародному салоні в м. Турин (Італія), де увійшов в десятку кращих автомобілів Європи, а в 1979 році на міжнародній виставці в м. Чеське Будейовіце отримав золоту медаль як один з кращих автомобілів для жителів села.

З початоком 1975 року – автозавод входить до складу новоствореного об’єднання з головним підприємством у Запоріжжі – автомобільним заводом «Комунар». Цього ж року розпочинається вже серійний випуск автомобілів ЛуАЗ-967М (третя модифікація луцького авто). Зовні авто мало чим відрізняється від попередньої моделі ЗАЗ, однак багато вузлів і деталей у ній зроблено на значно вищому інженерному рівні.

 

]]>ЛуАЗ-969A]]>
ЛуАЗ-969A
]]>ЛуАЗ-967М]]>
ЛуАЗ-967М


10 серпня 1976 року видається Розпорядження Ради Міністрів СРСР «Про реконструкцію ЛуАЗу на випуск 50-ти тисяч автомобілів на рік». На місцях розуміють, що виконати поставлені завдання без відповідних вкладень з боку держави буде практично неможливо, однак заперечувати рішенням «зверху» ніхто не збирається. Там же вважають, що вкладати кошти в об'єкт стратегічного значення, який знаходиться на західному кордоні УРСР і СРСР, недоцільно. Рішення фактично залишається на папері.


У 1979 році на виробництво поставлено нову модель – ЛуАЗ-969М, яка вигідно відрізняється від своїх попередників як зовнішньо, так і рядом технічних удосконалень.

Ще до свого серійного випуску автомобіль одержує високу оцінку на ВДНГ. В 1978 році на Міжнародному автосалоні в італійському місті Турині луцька малолітражка входить в десятку найкращих, у липні ж 1979-го на Міжнародній виставці в Чехословаччині – відзначена золотою медаллю. ЛуАЗ – 969М залишається єдиним повнопривідним автомобілем у Союзі.

У квітні 1983 року перші автомобілі йдуть на експорт. З середини 80-х завод не припиняє нарощувати обсяги виробництва. Протягом 1988-1989 років для працівників збудовано сімдесят квартир і два гуртожитки. У березні 1989 року підприємство відвідують делегація американської фірми «Крайслер»– підписано договір про співпрацю.
1990 рік стає вдалим для ЛуАЗу, зібрано найбільше в історії автомобілів – 16500 одиниць.

 

]]>ЛуАЗ-969М]]>
ЛуАЗ-969М
]]>ЛуАЗ-1302]]>
ЛуАЗ-1302


В 1992 році наказом генерального директора ВО «Автобаз» Луцький автомобільний завод виводять зі складу об'єднання. 28 грудня 1995 року завод перетворено із державного підприємства на Відкрите акціонерне товариство «Луцький автомобільний завод». 

]]>ЛуАЗ-13021 прототип]]>
ЛуАЗ-13021 прототип
]]>ЛуАЗ-13021]]>
ЛуАЗ-13021
]]>ЛуАЗ-13021]]>
ЛуАЗ-13021
]]>ЛуАЗ-13021-03]]>
ЛуАЗ-13021-03

 

]]>ЛуАЗ-1302-05 Форос]]>
ЛуАЗ-1302-05 Форос

 

]]>ЛуАЗ-13021-07]]>
ЛуАЗ-13021-07

 

]]>ЛуАЗ-13021-08]]>
ЛуАЗ-13021-08

 

]]>ЛуАЗ-1901 Геолог]]>
ЛуАЗ-1901 Геолог

 

]]>ЛуАЗ-1301 прототип 1990 року]]>
ЛуАЗ-1301 прототип 1990 року

 

]]>ЛуАЗ-Прото]]>
ЛуАЗ-Прото




Джерело фото: http://web.archive.org, https://ru.wikipedia.org 

ТЕКСТ - Тетяна Яцечко-Блаженко

Якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте також

Завантаження...

Коментарі 1

Алекс, 07 Серпень, 06:52
"Лумумзик"- ха-ха-ха. "Еврейский Броневик" - его в народе называли, самое дерьмо из всего дерьмового советского автопрома. Уж на сколько мерзким был "москвич", "зюзик" его обошел, но это творение пьяного слесаря (инженеры там рядом не стояли), верх скотства и издевательства над потребителем. Мой дядя купил такой новеньким. Описывать все муки не стану, но поверьте дерьмо редкое.
Орфографічна помилка в тексті:
Щоб повідомити автору про помилку, натисніть кнопку "Відправити повідомлення про помилку". Ви також можете надіслати свій коментар.